יום שישי, 1 באוקטובר 2010

10 פיסות מידע שצריך ללקט לפני שמקימים מסע פרסום בגוגל

כאשר אנו ניגשים להתחיל את עבודת ההקמה של חשבון אדוורדס חדש, עלינו לזכור שתכנון נכון בבסיס, משפיע באופן מהותי על הצלחת מסע הפרסום בסופו של דבר.

לצורך תכנון נכון אנחנו צריכים לקחת בחשבון דברים רבים - עלינו לרכז מידע מסוגים שונים ולהשתמש בו לטובת מיקוד אופטימלי ומותאם אישית עבור הקמפיין שלנו.
כשאני אומר "מיקוד" אני מתכוון להרבה יותר מ'בחירת מילות מפתח' או 'מסר במודעות' - אני מדבר על זיהוי מאפיינים של גולשים אליהם נרצה לחשוף את המודעות שלנו מחד, והבנת הצרכים של העסק מאידך - כדי לגבש אסטרטגיה מותאמת לקהל הנכון, שתביא את התוצאה הרצויה למפרסם.

לצורך כך אספתי עבורכם רשימה של עשר "פיסות מידע" שכדאי לכם לאסוף עוד לפני שעשיתם את הצעד הראשון בגוגל אדוורדס.
הרשימה היא לא מלאה (למעשה אין רשימה מלאה מובהקת - הצרכים יכולים להשתנות בין מפרסמים מתחומים שונים, עסקים בגדלים שונים וכו' - אבל כמדומני יש כאן את העיקר).

במידה ויש לכם הערות או תוספות לרשימה - אשמח אם תציינו אותם בתגובה לפוסט זה.

ולהלן הרשימה:

איזה מידע צריך לאסוף לפני שמתחילים לתכנן מסע פרסום בגוגל?
1.
לינק/ים לחלקים מוכנים של האתר / דפי נחיתה.
2.
איפיון האתר - מפורט ככל האפשר.
3.
פירוט המוצרים / שירותים.
4.
חומרי הסבר כתובים אודות השירותים/המוצרים.
5.
פירוט קהלי היעד.
6.
תשובות לגבי בידול וערך מוסף:
# מה מייחד אתכם או מבדיל אתכם מול מתחרים?
# מה הערך המוסף שאתם נותנים ללקוח?
# אילו "בעיות" אתם יכולים לפתור עבור הלקוחות?
# איך תגרמו ללקוחותיכם להיות מרוצים בסוף תהליך הקניה?
# מה תוכלו להציע (למשל מבצע חדש) כדי למשוך לקוחות?
# ובנוסף - פירוט מבצעים קיימים וגורמי משיכה שיווקיים נוספים, אם ישנם.
7.
כל מה שיכול להעיד על איכות, בעיקר אם היא מוכרת בידי גוף אחר - אישורים/ פרסים/ תעודות/ הסמכות/ הוכחות עמידה בתקנים.
8.
רעיונות לביטויים (מילות מפתח) שאנשים עשויים לחפש בגוגל + ציון מילות מפתח רצויות.
9.
כל מידע נוסף (כתוב) הקשור לעסק.
10.
מידע מודיעיני כגון:
   # נפחי ביקוש ידועים/משוערים
   # תקופות שיא/שפל בשנה
   # מטרות ויעדים של העסק שלך
   # מאפייני השוק
   # כמה שיותר פרטים על מתחרים
   # תיאור שפה תרבותית רלוונטית (דוגמאות לצורות התבטאות סביב המוצרים/השירותים שלך, מצד אנשים המתאימים לפרופיל קהלי היעד שלך).

כאמור, אשמח לקבל הערות או תוספות לרשימה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה