יום חמישי, 28 באוקטובר 2010

גוגל ממשיכים לשפר את שירות אדוורדס והכלים הנלווים - עדכון אוקטובר 2010

חודש אוקטובר 2010 כמעט הסתיים - והשבוע התבשרנו על כמה שינויים הקשורים לפרסום בגוגל, שחשוב להכיר:
- כלי תצוגת המודעות למפרסמים שודרג.
- מרכז המעקב אחר היסטוריית שינויים באדוורדס שופץ.
- מרכז הדוחות גוסס וייוולד מחדש בנובמבר.

הנה כל הפרטים - כדי שתישארו מעודכנים:

1.
כלי תצוגת המודעות למפרסמים הושק בגרסה חדשה - הגרסה החדשה נגישה דרך עמוד הכלי הישן, מקישור בראש העמוד, או ישירות בכתובת הכלי בגרסה החדשה).

טיפ 1: השתמשו בדפדפן כרום כדי להציג את הכלי כי באקספלורר יש איתו בעיות.
טיפ 2: אם מופיעה לכם "אזהרת אבטחה" אל תיבהלו - זה בגלל שהדף מכיל רכיבים דינמיים - פשוט לחצו על "לא" כדי להציג את כל מרכיבי הדף.

השינוי בכלי התצוגה למפרסמים הוא לא מהותי אבל בכל זאת רואים שהחברים בגוגל ישבו וחשבו ויישמו בצורה טובה. רשימת השינויים הבולטים:
- החלק העליון של הכלי, בו בוחרים את המאפיינים הראשיים הפך לפשוט ואינטואיטיבי יותר וצבעו שונה מאפור לטורקיז;
- החלק התחתון לא נפתח אוטומטית אלא נכנס לפעולה רק אחרי שמזינים מילת מפתח ולוחצים על כפתור "תצוגה מקדימה של מודעות" (כל הכבוד לחברים בגוגל שמונעים בלבול אצל משתמשים חדשים!)
- נוסף חיווי שמציין האם מילת המפתח שהזנת מציגה את המודעות שלך כרגע או לא - בדומה למאפייני מילת המפתח הספציפית בממשק אדוורדס - אבל האופציה הזו דווקא לוקה בחסר כי היא לא מתעדכנת כשמזינים מילים בחלק התחתון, ובנוסף, אם אתה מנהל ממשק MCC המערכת מתייחסת לחשבון של הממשק ותמיד מציגה מצב שבו "מילה זו אינה מציגה את מודעותיך כרגע" - זה עלול לבלבל משתמשים חדשים.

בסה"כ - ציון 7 - לא רע אבל יש מקום לשיפור.

דרך אגב, הציצו בפוסט הקודם שלי על כלי תצוגת המודעות בגרסתו הישנה - הוא עדיין מכיל מידע חשוב ורוב ההוראות שציינתי שם עדיין רלוונטיות.

2.
כלי היסטוריית השינויים באדוורדס (דיווח>היסטוריית שינויים) עבר מתיחת פנים והומר לשיטת העבודה חדשה של אדוורדס.
גם כאן מדובר על שינוי לא מהותי אבל בהחלט ניכר שיפור בנוחות השימוש ובאינטואיטיביות והידידותיות של הממשק.
בסה"כ - ציון 8 - שיפור משביע רצון, אבל תמיד יש עוד מה לספר :)

3.
מרכז הדוחות הישן והטוב מתקרב לקיצו והוא נמצא בתהליכי גסיסה כבר כמה חודשים. לאחרונה הוקפאו שם עוד ועוד סוגי דוחות כאשר המשתמשים מופנים לאזור מסעות הפרסום עצמו כדי להפיק את הדוחות ישירות מהתצוגה ה"רגילה" של ממשק העבודה.
השבוע נשלח מייל לכל מי שהגדיר קבלת דוחות אוטומטית, המודיע כי החל מ-1 לנובמבר לא יישלחו עוד דוחות אוטומטיים, ודוחות שהוגדרו במרכז הדוחות ז"ל - יועברו לאזור "חלונית בקרה וספריה" החדש.
ככל הנראה מי שירצה להמשיך לקבל את הדוחות בדחיפה למייל - יצטרף להיכנס להפיק מחדש את הדוחות ולתזמן שליחת מיילים אוטומטית, או לשנות את ההגדרות של כל דוח בחלונית בקרה וספריה.
בעיני השינוי אינו מבורך - ופניתי גם לנציגי גוגל בנושא כמה פעמים - משום שיש לא מעט פונקציות שלמעשה אינן זמינות בשיטת הדיווח החדשה.
יחד עם זאת אני מניח שפשוט קשה לי להתרגל לחידושים ועוד פרק זמן אתרגל ואצליח להפיק את המקסימום משיטת הדיוח החדשה, שיש בה גם הרבה יתרונות ולא רק חסרונות.

עד כאן עדכון אוקטובר 2010, מקווה שעזרתי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה