יום חמישי, 4 בנובמבר 2010

חידוש מהפכני נוסף של גוגל: CALL METRICS - מדידת פניות טלפוניות מהפרסום - ולא רק פניות מקוונות!

גוגל האלה פשוט גאונים. אין מה להגיד. הם הצליחו לפתור את אחת הבעיות הקשות ביותר של הפרסום בגוגל - ובצורה פשוטה ואלגנטית ביותר.

עד היום, למפרסמים בגוגל היתה בעיה למדוד באופן מדויק את החזר ההשקעה, במסעות פרסום שחלק מהפניות שהם מייצרים הן טלפוניות. הרי בשונה ממדידת "המרות" (רכישות מקוונות או פניות בטופס צור קשר שמקורן מהפרסום בגוגל), לא ניתן לתעד ולספור בדיוק כמה פניות טלפונית מגיעות מהפרסום. בפניות טלפוניות שמגיעות לעסק, קשה מאוד להוציא מהפונים מידע של "איך הגעת אלינו" - במקרה הטוב הם יגידו "דרך גוגל" ובמקרה הרע "מהאינטרנט". שאלות כמו "איזו מילת מפתח חיפשת", או "מה היה מיקום המודעה כשלחצת עליה" הן פשוט לא אופציה...

גוגל, כמנהגם, קשובים מאוד לשטח ומבינים את הבעיה, ישבו, חשבו ומצאו פתרון: כל מפרסם יוכל לקבל באופן אוטומטי מספר טלפון "מגשר" עבור כל קמפיין, אותו גוגל מקצים באמצעות טכנולוגיית שיחות השמע "גוגל קול" (Google Voice) - וכשגולש מתקשר למספר הזה - השיחה מנותבת לטלפון הרצוי של המפרסם. יש אפשרות למספר מקומי או למספר שיחת חינם (Toll Free).
התוצאה היא יכולת מדידה חדשה בפרסום בגוגל - של כל הפניות הטלפוניות, כולל משך השיחה, ובקרוב גם אפילו אזור החיוג ממנו הגעה השיחה.
גוגל כרגע ממשיכים לחייב כרגיל עבור קליקים בלבד גם למי שמפעיל את השירות הייחודי הזה - אך הודיעו שבעתיד יגבו תוספת תשלום ממי שיבחר להשתמש בו.

כמו כל חידוש בגוגל אדוורדס, כרגע האפשרות להשתמש ב-CALL METRICS פתוחה רק למספר קטן של מפרסמים בארה"ב. בחודשים הקרובים גוגל מתכוונים להרחיב את מעגל החשבונות בהם האפשרות תהיה זמינה ובשלב מסויים זה גם יגיע לישראל.

כשזה יקרה - אני אודיע :)

2 תגובות:

  1. אסף,


    יש חברה ישראלית שכבר עושה את זה (מדיה מטר) אנחנו לקוחות שלהם ומאוד מרוצים. אנו מודדים גם את הקמפיין און ליין ןגם קמפיין אוף ליין. אם תרצה אשמח לשתף אותך ואת הקוראים שלך (דרכך). תוכל ליצור איתי קשר.


    גיל
    חברת
    easybiz.co.il

    השבמחק
  2. הי גיל, ניסיתי למצוא אותך דרך אתר easybiz (דרך אגב רעיון נחמד יש לכם...). לא הצלחתי להגיע לה"צור קשר" כי יש שם תיבת התקשרות שחוסמת את סרגל הניווט.

    החיסרון של כל השירותים הקיימים כמו זה שתיארת, הוא שהמפרסם צריך להקצות מספר טלפון ייחודי לצורך מעקב מהפרסום.
    הפתרון של גוגל (שיגיע בע"ה גם לישראל בעתיד) פותר את הצורך הזה.

    בכל מקרה תודה על המשוב,
    אסף.

    השבמחק