הידעת? אמנם הפרסום בגוגל מיידי ואוטומטי - אבל כל מודעה עוברת אישור ע"י צוות אנושי של גוגל !
המודעות שלך יכולות להופיע במנוע החיפוש של גוגל מיד לאחר הקמת החשבון - אפילו תוך 10-15 דקות - אבל עד שנוסחי המודעות יאושרו ע"י הצוות של גוגל, הן לא יופיעו במנועי חיפוש שותפים של גוגל (Search Partners) או ברשת התוכן (Content Network) - ששינתה את שמה לאחרונה לרשת התצוגה (Display Network).
נוסחי מודעות אינם מאושרים, אם הנוסח אינו תואם ל-מדיניות הפרסום של גוגל אדוורדס.
מנסיוני - להלן מספר סיבות נפוצות אפשריות לאי-אישור מודעה:
* הדומיין של כתובת התצוגה שונה מהדומיין של כתובת היעד.
* שימוש בסימן קריאה בכותרת.
* שימוש ביותר מסימן קריאה אחד ברצף בתוכן המודעה.
* שימוש באותיות גדולות באנגלית בתחביר לא-תיקני (לדוגמה: מותר לכתוב Parsemu, אסור לכתוב PARSEMU).
* שימוש בסימני פיסוק כדי ליצור הבלטה (לדוגמה *מילה* או ^מילה^).
* שימוש בסופרלטיבים (הכי טובים... מספר 1...) ללא תמיכה הולמת שמאששת את הטענה ע"י צד שלישי בלתי-תלוי בדף הנחיתה או במרחק של עד 2 קליקים מדף הנחיתה.
* שימוש במילים הקשורות לסימני מסחר רשומים ללא אישור מפורש מבעל הזכויות (לדוגמה - אסור לכתוב במודעות את המילה גוגל או Google אלא אם התקבל אישור מפורש).
* שימוש במילים הקשורות לשמות גנריים או מסחריים של תרופות.
* שימוש במלל פוגעני, שעשוי להעליב ציבור מסויים.
* שימוש בהבטחה שאינה ממומשת באתר היעד (למשל מודעה שמבטיחה הנחה - ללא ציון ההנחה באופן ברור בדף הנחיתה או במרחק של עד 2 קליקים מדף הנחיתה).
ויש עוד המון דוגמאות - הקו המקשר בין כולן הוא הרצון של גוגל לייצר חוויית משתמש חיובית עבור הגולשים, ולשמור על איכות ואמינות הפרסום.
בכל מקרה - אם המודעה שלכם לא מאושרת אין סיבה להילחץ.
דבר ראשון - ראו מה כתוב ב"בועת הקומיקס" שמופיעה לצד הסטטוס של המודעה - שם יופיע תיאור של הסיבה לפסילת המודעה.
ככה זה נראה בממשק (כמובן אם הממשק שלכם בעברית אז ההסברים יהיו בעברית והכיוונים מימין לשמאל):
![]() |
לחצו על התמונה להגדלה |
אם תיאור הסיבה מובן לכם (למשל: "כתובת אתר היעד שונה מכתובת התצוגה", או "שימוש בסימן מסחר רשום") - אז תוכלו לתקן את נוסח המודעה - מה שיגרום לה להיות מוגשת לאישור מחודש באופן אוטומטי - ורוב הסיכויים שהיא תאושר לאחר פרק זמן לא ארוך (מקסימום כמה שעות).
אם אתם לא מבינים בדיוק את הפירוט של סיבת פסילת המודעה - עדיין יש לכם קצה חוט מצויין לפתרון הבעיה: גלשו לדף מדיניות הפרסום של גוגל אדוורדס ובצעו חיפוש של המלל שכתוב בהערה.
ב-99% מהמקרים החיפוש שלכם יוביל להסבר הרלוונטי אודות החריגה שלכם ממדיניות הפרסום - ולאחר שתבינו את הסיבה לפסילה ואת ההגיון שמאחוריה - תוכלו לתקן את הנוסח.
כאמור - שינוי נוסח מודעה מגיש אותה אוטומטית לאישור מחודש.
לסיכום - כדי ליצור מודעות שלא יסתרו את מדיניות הפרסום של גוגל ויאושרו ללא תקלות - הקפידו לשמור על היגיון בריא - כתבו טענות אמת, אל תנסו "לרמות" את הגולש, אל תפגעו ברגשות או בנכסים (מותגים) של אף אחד ובקיצור - תהיו ישרים.
כמו בחיים, אם אתה ישר - אתה לא מסתבך.
אתם מוזמנים לרשום תגובות עם סיבות נוספות לפסילת מודעות בהן נתקלתם, או להציג שאלות שקשורות לנושא אישור או פסילת מודעות בפרסום בגוגל - ואשמח להתייחס.
והנה קישור לרשימה מפורטת של התנאים בהם יש לעמוד כדי שהמודעה שלכם תהיה מאושרת - מתוך הבלוג של צוות התמיכה הישראלי של גוגל אדוורדס:
השבמחקhttp://adwords-il.blogspot.com/2010/09/blog-post_15.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+InsideAdwords-Il+%28Inside+AdWords+-+IL%29