יום חמישי, 23 בספטמבר 2010

מפרסמים בגוגל? קבלו הסבר חשוב על כלי התצוגה למפרסמים!

אם אתם מפרסמים בגוגל אדוורדס, בין אם השקתם מסע פרסום היום, או שאתם כבר מפרסמים במשך שנים - אחד הכלים החשובים ביותר שעליכם להכיר הוא כלי תצוגת המודעות למפרסמים או באנגלית:
Google AdWords Ad Preview Tool.

הכלי הזה מיועד לשתי מטרות שונות:
1.
לבדוק מה מצב הפרסום שלכם בזמן אמת מבלי לייצר חשיפות מיותרות ומבלי לפגוע בנתונים הסטטיסטיים שנאספים בקמפיין שלכם.
2.
לאפשר למי שמפרסם בחו"ל לראות איך נראה ואיך מתנהג הפרסום במדינות אחרות.

לגבי הסעיף השני לא ארחיב כאן, ורק אציין שתוצאות החיפוש שגוגל מציג, תמיד מותאמות גיאוגרפית למקום בו נמצא הגולש שביצע את החיפוש.


לגבי הסעיף הראשון - נתחיל בהסבר כללי:

ברגע שגולש מזין שאילתת חיפוש בגוגל, ואותו חיפוש גורם להצגת המודעה שלך - אותה חשיפה מתועדת ונספרת בנתונים הסטטיסטיים של מסע הפרסום שלך.

כידוע, אחד המדדים החשובים ביותר לאיכות הפרסום בגוגל הוא אחוז ההקלקות - CTR - ונתון זה מחושב ע"י חלוקת כמות הקליקים בכמות החשיפות.

לכן, בכל פעם שאתה מחפש מילת מפתח שכלולה במסע הפרסום שלך - למשל כדי לראות איפה אתה ממוקם בגוגל כרגע - למעשה אתה מייצר חשיפה או "צפיה" מיותרת שנספרת בקמפיין שלך ופוגעת באחוז הקלקות.

גוגל חשבו על זה ויצרו כלי מיוחד למפרסמים, שמאפשר לקבל תצוגת דמה של מצב האמת בזמן אמת, מבלי לספור חשיפות (וללא היכולת להקליק).

כל מפרסם בגוגל שאינו מעוניין לפגוע בעצמו - חייב להימנע מחיפוש בגוגל ה"רגיל" ולהשתמש אך ורק בכלי המיוחד הזה.

ניתן לגשת לכלי התצוגה למפרסמים בכתובת הבאה:
https://adwords.google.com/select/AdTargetingPreviewTool
* שימו לב: בחלק מהגרסאות של דפדפן אקספלורר הכלי אינו מוצג כהלכה - לכן מומלץ לצפות בו דרך דפדפן כרום.


ועכשיו ניגש להסבר מפורט אודות מבנה הכלי ודרך השימוש הנכונה בו

לפניכם צילום מסך של כלי התצגה למפרסמים עם מספרים שהוספתי באדום. מספרים אלה ישמשו להלן להסבר מרכיבי הדף השונים.

לחצו על התמונה להגדלה

 אתם יכולים לראות שהדף נחלק לחלק עליון אפור עם אפשרות להגדרות שונות, וחלק תחתון לבן שמציג את דף מנוע החיפוש של גוגל.

לפני שנזין את שאילתת החיפוש שמעניינת אותנו בחלונית החיפוש שברקע הלבן, עלינו לוודא שההגדרות בחלק האפור נכונות ומתאימות לצרכינו.

אפרט כל רכיב בחלק האפור, לפי סדר המספרים האדומים שמופיעים בתמונה (זהו גם סדר הפעולה המומלץ לשימוש בכלי זה):
1.
בחר מדינה מהחלון הנגלל - זו המדינה בה ממוקם הגולש שמחפש בגוגל.
2.
קואורדינטות - ניתן להזין קואורדינטות (תחום נקודות על מפה) - אבל זה עובד רק בחו"ל ולא בישראל (כי בישראל מרכזות האינטרנט פרושות באופן שאינו תואם למיקום הגיאוגרפי של התשתית ושל הגולשים).
השאירו ריק אלא אם מעוניינים בבחינת התנהגות הפרסום עבור אזור גיאוגרפי מוגדר בחו"ל.
3.
מילת מפתח - אין צורך למלא. השאירו ריק.
4.
דומיין גוגל בו מבצע הגולש את החיפוש שלו (ללא קשר למדינה בה הוא נמצא).
לדוגמה, גולש שנמצא בישראל ומחפש בגוגל צרפת (google.fr), או גוגל אנגליה (google.uk), או גוגל ארה"ב (google.com) או בגוגל ישראל (Google.co.il).
5.
שפת התצוגה של הגולש - האם הדפדפן של הגולש מוגדר לעברית? אולי לאנגלית? אולי לרוסית? וכו'
6.
לחצן Previw Ads - מחיל את ההגדרות שבחרתם ברקע האפור, על התצוגה ברקע הלבן.

טיפ: ראו את ההבדל בתצוגה ברקע הלבן, בין דומיין גוגל ישראל (Google.co.il) לדומיין גוגל ארה"ב (google.com) - אפשר לראות את התצוגה מימין לשמאל ב-co.il ומשמאל לימין ב-com.

כאמור, כעת לאחר שסיימנו לוודא שההגדרות בחלק האפור אכן מתאימות לנו - ניגש לחלונית החיפוש ברקע הלבן ונזין את שאילתת החיפוש הרצויה. (7) ונלחץ על "אנטר" או כפתור "חיפוש" (8).

הערה: בתמונת הדוגמה ניתן לראות את תוצאות החיפוש לשאילתא 'פרסום מקצועי בגוגל'.

אני מקווה שההסבר היה ברור ועזר לכם.
אשמח לקבל תגובות ושאלות.

2 תגובות:

  1. אכן פוסט חשוב מאוד. הרבה בעלי אתרים עשו להם הרגל קבוע לבדוק את מיקום במילות המפתח השונות במהלך יום העבודה ולפעמים יותר מפעם אחת. אם מדובר בביטוי אותו מחפשים אלפים ביום, עוד פעם אחת לא תזיק, אבל בביטוי שמחפשים רק 10 ביום, החיפוש הזה, המיותר, הינו משמעותי.
    יופי של פוסט

    השבמחק
  2. לתשומת לב כולם - כלי התצוגה שודרג וכתובתו החדשה: https://adwords.google.com/d/AdPreview/?

    השבמחק