יום חמישי, 23 בספטמבר 2010

טיפ חשוב למפרסמים בגוגל - איך ליצור קשר עם נציגי גוגל בעברית

כמפרסם בתכנית אדוורדס של גוגל (Google AdWords) עולות לי מידיי פעם שאלות ובעיות שמצריכות פניה לגוגל.
כידוע לא ניתן לפנות לגוגל טלפונית לתמיכה.

בתחילת הדרך, כשניהלתי את החשבונות הראשונים של פרסום בגוגל עבור לקוחותיי, הייתי מחפש בקבצי העזרה של גוגל (Google Adwords Help) ואם לא הייתי מווצא תשובות, הייתי מתקדם מדף לדף עד למקום שמאפשר שליחת פניה כתובה לנציגים.
כמובן תמיד הייתי פונה אליהם באנגלית - מה שהיה כרוך בטרחה רבה ובזמן לא מבוטל - והתשובות היו בדרך כלל לא ברורות והיו חתומים עליהם כל מיני עובדי גוגל ממוצא הודי עם שמות משונים.

אני לא זוכר מתי בדיוק זה קרה - יום אחד גיליתי שאפשר לשלוח לגוגל פניה בעברית והם עונים בעברית! מיותר לציין איזו תגלית מהפכנית זו היתה עבורי...

מסתבר שבהתאם לשפה שבה אתה פונה - הפניה מועברת לנציגים באותה שפה.
לגוגל יש מרכז מאוחד של תמיכה ב-48 שפות - כל נציגי התמיכה יושבים יחד בהאנגר ענק, בקבוצות לפי מדינות.
המרכז נמצא במטה של גוגל בדאבלין, אירלנד.

מאז התגלית המרעישה, אני שומר על קשר רציף עם צוות התמיכה של גוגל אדוורדס בעברית - צוות של 9 אנשים יקרים שממש עושים עבודת קודש ומשתדלים לעזור בכל פניה ושאלה שלי.
בין השמות שנתקלתי בהם נמצאים אורן, לוטם, לאה, ליה, מאיה ויניב.

אז איך פונים לנציגי גוגל ומקבלים תשובה בעברית?

הדרך הרשמית והמומלצת היא לחפש תשובה לבעיה שלך בקבצי העזרה של גוגל. בתחתית כל דף עזרה יש מיני שאלון בו מבקשים מהגולש לציין האם התשובה עזרה לו והאם היתה מספקת. אם תסמן שהתשובה לא עזרה לך - תקבל אפשרויות נוספות לתשובות.
כך אפשר לעבור מתשובה לתשובה עד שמגיעים לבסוף לדף יצירת קשר עם נציגי גוגל - ממלאים את תוכן הפניה, נותנים מייל (מדוייק!), אם צריך מוסיפים צילום מסך וזהו - ממתינים לתשובה (עד 3 ימים מהנסיון שלי).

כדי לחסוך לכם טרחה - הדרך ליצירת קשר עם נציגי גוגל מתחילה כאן:
https://adwords.google.com/support/bin/request.py?fhc=1&ctx=foot
התשובה מגוגל תתקבל אצלכם במייל. רבים אינם יודעים את העובדה הבאה: לאחר שקיבלתם מייל מהתמיכה של גוגל, אתם יכולים לשלוח גם פניות חדשות לכתובת המייל שלהם!

כמה טיפים חשובים כאשר מנסחים פניה לתמיכה של גוגל אדוורדס וגוגל בכלל:
1.
הקפידו על כותרת ברורה, מפורטת ומקיפה שמתארת בקצרה את תוכן הפניה שלכם.
2.
פצלו נושאים שונים לפניות נפרדות.
3.
הימנעו מעצבים. גם אם אתם במצוקה אמיתית וממש כועסים - שימוש בשפה בוטה או דיבור לא לעניין רק יפריעו לתקשורת שלכם עם נציגי גוגל (זכרו - הם לא חייבים לענות לכם אם אם לא רוצים).
4.
הקפידו לפרט את הבעיה או השאלה באופן ברור, מסודר, מנומק ואם צריך הוסיפו צילומי מסך.
5.
במקרים רבים התשובה הראשונה שתקבלו היא לאקונית ומועתקת בשלמותה ע"י הנציג שחזר אליכם מתוך מאגר תשובות מוכן. אל תתיאשו - החזירו מייל וציינו שהתשובה לא סיפקה אתכם - וכמובן פרטו עוד יותר במה מדובר וכיצד גוגל יכולים לעזור לכם.
6.
אם קיבלתם תשובה ואתם רוצים להמשיך את ההתכתבות - תמיד תשאירו את שורת הכותרת ללא שינוי. שורה זו מכילה מספר סידורי שהוא מספר הפניה שלכם. כך נציגי גוגל יכולים לשלוף את כל ההיסטוריה של הפניה ונחסכים זמן ובלבול רבים.
7.
היו אדיבים. שלחו מייל עם תודה לאחר שנפתרה הבעיה שלכם - אחרי הכל - החברים בגוגל שעונים לכם בעברית הם ישראלים כמוכם, שמשתדלים לעזור באופן הכי כן ואמיתי - ומאוד יכול להיות שהם גדלו איתכם בשכונה, למדו איתכם בבית הספר או שירתו איתכם בצבא.
8.
במידה והסתבכתם, אתם לא מצליחים לפנות או לא מצליחים לקבל תשובה - אתם מוזמנים לפנות אליי ואני אנסה לעזור לכם או לתווך ביניכם לבין הנציגים שאני מכיר באופן אישי.

אם יש לכם תגובות או שאלות אשמח מאוד להתייחס.

4 תגובות:

  1. שלום רב!
    בתוכנית גוגל מפות יש שיבוש רציני במיקום הגיאוגרפי של המקומות. לא הצלחתי להגיע לכתובת:
    חדרה, רחוב רמז 26, ישראל. גוגל מתעקש שחדרה זה רחוב בחיפה ולחליפין מקום בדרום ארה"ב משהו צפונית לפלורידה. וגם מדבר על יער בארי בחדרה שזה לבטח לא רחוב בעיר הזאת. פעם הייתם מאוד מדוייקים, מה קרה לכם?

    השבמחק
  2. לא הצלחתי להגיע לתמיכה שלהם לפי מה שאמרת

    השבמחק
  3. לא הצלחתי להגיע לתמיכה שלהם לפי מה שאמרת

    השבמחק
  4. לא הצלחתי להגיע לתמיכה שלהם לפי מה שאמרת

    השבמחק