בתחילת יולי קיבלתי זימון ממשרדי גוגל ישראל להגיע לחצי יום של דיונים בקבוצת מיקוד מצומצמת של המשתמשים המובילים את פורום העזרה של גוגל אדוורדס בעברית.
היינו בסך הכל חמישה, וקיבלו את פנינו אורן ולוטם - נציגי צוות התמיכה של גוגל אדוורדס בעברית, היושבים בדרך-כלל במרכז התמיכה הבינלאומי במטה גוגל בדאבלין, אירלנד.
הביקור היה גדוש ועשיר ומרתק.
לגוגל יש שתי קומות משרדים במגדל לוינשטיין בתל אביב. בדסק הקבלה העניקו לי מדבקה מיוחדת של אורח והוסבר לי שאני חייב להישאר צמוד למארחים, ושאסור לי לצלם ללא אישור.
המשרדים מעוצבים כצפוי בטעם טוב עם צבעים חזקים ואביזרים ממותגי-גוגל בכל מקום.
לוטם ואורן הזמינו אותי לקחת מה שבא לי מהמטבחון העמוס כל טוב - ממתקים, חטיפים, מכונות אספרסו, שתיה קלה, שוקו, חלב מועשר ובקיצור - שפע.
הם סיפרו בעצב מחויך על התופעה המוכרת של עובדים חדשים בגוגל - שעולים בממוצע 10 ק"ג בשלושת החודשים הראשונים בעבודה בגלל השפע האינסופי והמפתה הזה.
בגלל שהגעתי כחצי שעה לפני המוזמנים האחרים, שקענו בשיחה אישית מעניינת על העבודה שלי כמנהל קמפיינים ועל החוויה שלי עם אדוורדס ועם גוגל בכלל.
הופתעתי לגלות עד כמה נציגי גוגל מעריכים את העבודה שלי, ועד כמה אני מאתגר אותם בשאלות המקצועיות שאני מעביר אליהם באופן שוטף, בכל פעם שיש לי צורך בשיפור דבר מה בחשבון פרסום של לקוח כזה או אחר.
זה מצחיק - אני מכיר את האנשים האלה כבר שנים, מהתכתבות במיילים שאני שולח לתמיכה של גוגל - והנה הם מולי, בשר ודם, ישראלים חמודים ופשוטים.
בשלב מסויים הגיעו שאר ארבעת המוזמנים - אביחי, ארנון, אריאל ונועם.
בחדר הדיונים חיכתה לנו עוגה ממותגת עם הכיתוב "פורום אדוורדס חוגג שנה":
אורן ולוטם ערכו לנו סיור במשרדים והראו לנו את המשרדים המאובזרים, המטבחונים השופעים כל טוב וגולת הכותרת - חדר המשחקים עם פחות או יותר כל מה שאפשר לחלום - קונסולות פלייסטיישן ו-WII עם שני מסכי פלזמה ענקיים, המון משחקי שולחן, ביליארד וצעצועים שונים ומשונים. בדלת קטנה ליד חדר המשחקים מסתתר "חדר שקט" - כורסת מסג' מפנקת שמאפשרת מנוחה, הרגעות או התנתקות.
יום הדיונים היה מורכב משיחה חופשית סביב נושאים רבים, שהחוט המקשר ביניהם היה הרצון הכן של נציגי גוגל לשפר את איכות פורום העזרה של אדוורדס.
הדיון היה פורה ומעניין מאוד, ועלו שם נקודות שיצרו ויכוחים וחשפו דעות וגישות שונות של המשתתפים המובילים בפורום. הויכוח הסוער ביותר היה ביני לבין אביחי - לגבי תפקידנו כמובילים - אביחי טען שמשתמשים חדשים בפורום חייבים לעשות "עבודה הכנה" ולהתעמק במידע הקיים בקבצי העזרה של גוגל, לפני שהם שואלים שאלות. אני הבעתי עמדה שונה, והסברתי שבעיני התפקיד שלנו הוא לקבל כל אחד, עם כל שאלה, תמה ובסיסית ככל שתהיה.
בצהריים אורן ולוטם לקחו אותנו למסעדה יוקרתית על חשבון החברה, מרחק הליכה של כמה רחובות מהמשרדים של גוגל. כשהלכנו ברחוב עם המדבקות של גוגל על דש הבגד, אנשים רבים נעצו מבטים. זו היתה תחושה מוזרה ומיוחדת.
בסיכומו של יום - היו כ-6 שעות של יום פורה ומרתק, וזכיתי להכיר קולגות איכותיים ונחמדים.
בעקבות המפגש לוטם העלתה פוסט אודות המפגש, בבלוג של צוות תמיכת אדוורדס בעברית.
היינו בסך הכל חמישה, וקיבלו את פנינו אורן ולוטם - נציגי צוות התמיכה של גוגל אדוורדס בעברית, היושבים בדרך-כלל במרכז התמיכה הבינלאומי במטה גוגל בדאבלין, אירלנד.
הביקור היה גדוש ועשיר ומרתק.
לגוגל יש שתי קומות משרדים במגדל לוינשטיין בתל אביב. בדסק הקבלה העניקו לי מדבקה מיוחדת של אורח והוסבר לי שאני חייב להישאר צמוד למארחים, ושאסור לי לצלם ללא אישור.
המשרדים מעוצבים כצפוי בטעם טוב עם צבעים חזקים ואביזרים ממותגי-גוגל בכל מקום.
לוטם ואורן הזמינו אותי לקחת מה שבא לי מהמטבחון העמוס כל טוב - ממתקים, חטיפים, מכונות אספרסו, שתיה קלה, שוקו, חלב מועשר ובקיצור - שפע.
הם סיפרו בעצב מחויך על התופעה המוכרת של עובדים חדשים בגוגל - שעולים בממוצע 10 ק"ג בשלושת החודשים הראשונים בעבודה בגלל השפע האינסופי והמפתה הזה.
בגלל שהגעתי כחצי שעה לפני המוזמנים האחרים, שקענו בשיחה אישית מעניינת על העבודה שלי כמנהל קמפיינים ועל החוויה שלי עם אדוורדס ועם גוגל בכלל.
הופתעתי לגלות עד כמה נציגי גוגל מעריכים את העבודה שלי, ועד כמה אני מאתגר אותם בשאלות המקצועיות שאני מעביר אליהם באופן שוטף, בכל פעם שיש לי צורך בשיפור דבר מה בחשבון פרסום של לקוח כזה או אחר.
זה מצחיק - אני מכיר את האנשים האלה כבר שנים, מהתכתבות במיילים שאני שולח לתמיכה של גוגל - והנה הם מולי, בשר ודם, ישראלים חמודים ופשוטים.
בשלב מסויים הגיעו שאר ארבעת המוזמנים - אביחי, ארנון, אריאל ונועם.
בחדר הדיונים חיכתה לנו עוגה ממותגת עם הכיתוב "פורום אדוורדס חוגג שנה":
![]() |
חדר המשחקים במשרדי גוגל בתל אביב |
יום הדיונים היה מורכב משיחה חופשית סביב נושאים רבים, שהחוט המקשר ביניהם היה הרצון הכן של נציגי גוגל לשפר את איכות פורום העזרה של אדוורדס.
הדיון היה פורה ומעניין מאוד, ועלו שם נקודות שיצרו ויכוחים וחשפו דעות וגישות שונות של המשתתפים המובילים בפורום. הויכוח הסוער ביותר היה ביני לבין אביחי - לגבי תפקידנו כמובילים - אביחי טען שמשתמשים חדשים בפורום חייבים לעשות "עבודה הכנה" ולהתעמק במידע הקיים בקבצי העזרה של גוגל, לפני שהם שואלים שאלות. אני הבעתי עמדה שונה, והסברתי שבעיני התפקיד שלנו הוא לקבל כל אחד, עם כל שאלה, תמה ובסיסית ככל שתהיה.
בצהריים אורן ולוטם לקחו אותנו למסעדה יוקרתית על חשבון החברה, מרחק הליכה של כמה רחובות מהמשרדים של גוגל. כשהלכנו ברחוב עם המדבקות של גוגל על דש הבגד, אנשים רבים נעצו מבטים. זו היתה תחושה מוזרה ומיוחדת.
בסיכומו של יום - היו כ-6 שעות של יום פורה ומרתק, וזכיתי להכיר קולגות איכותיים ונחמדים.
בעקבות המפגש לוטם העלתה פוסט אודות המפגש, בבלוג של צוות תמיכת אדוורדס בעברית.
מימין: אריאל, אני וארנון |
![]() |
מימין: אני, ארנון, אריאל, נועם, אביחי,ועובדי גוגל אורן ולוטם |
מימין: נועם, אריאל ואני |
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה